dinsdag 24 juni 2014

DIY kaarsenhouder ♥

Heei,

In deze DIY zie je hoe je van een potje of glaasje een leuke kaarsenhouder kan maken.






 Oke, je bengint als eerste met een paar potjes, glazen of net wat je wil versieren.
verder heb je nodig:
- een schaar
- plakband / lijm
- spuitbussen
- een lijmpistool ( met lijmsticks natuurlijk)
- lintjes, stickers, tape (of als je een ander idee hebt, die spullen)




Hierboven zie je lintjes en een fles staan, ik wilde deze eigenlijk omwikkelen met lint en daarna dus spuiten, maar aangezien ik die lintjes niet goed geplakt had was de verf er onderdoor gelopen en had ik dus eigenlijk gewoon een goud flesje.. deze is dus mislukt.
Let er dus goed op dat alles goed vast zit en dat de verf er niet onderdoor kan.

Ik heb toen als eerste het kleine glaasje gepakt en beplakt met tape.



Daarna heb ik de pot gepakt en met een lijmpistool een figuurtje erop gemaakt, op de ene kant een bloemetje, en later heb ik aan de andere kant een hartje gemaakt.
Als je dit gaat spuiten geeft dit een heel leuk effect.
Let op, een lijmpistool heeft altijd nog van die draden erachter aan hangen, let op dat dit niet op het glaasje komt, dit zie je ook als je het gaat spuiten, dit is bij mij een beetje mis gegaan.



Als laatste pakte ik het kleinere potje,
Ik lijmde hier een papieren hartje op, dit kan veel handiger met bijvoorbeeld van die foam stickers, maar die had ik niet, zo kan het ook.
Zorg ook hierbij dat de verf er niet onder kan komen.

 
Daarna is het tijd om ze te spuiten.
Dit geeft veel rommel, maar als je het goed doet, (en buiten!) valt het opzich wel mee.
je kan het in elke kleur spuiten die je wil, ook ziet het er leuk uit om bijvoorbeeld matte verf en glanzende verf te gebruiken.
Het ligt natuurlijk aan wat je ermee gaat doen, maar als je ze bijvoorbeeld buiten wilt neerzetten, zorg dan dat de verf  ook tegen water kan. dat is niet altijd bij elke spuitbuis.


Ik heb goud, zwart en zilver gebruikt.

Laat het ongeveer een half uurtje tot een uurtje drogen, daarna kun je de tape en figuurtjes eraf halen.


Dan is dit het resultaat :)
Ik heb ze buiten gezet en gebruik ze als theelichthouders.
maar je kan er van alles mee doen, zo kan je er ook make-up kwasten indoen, of pennen.

Ik hoop dat jullie deze DIY leuk vonden

Geen opmerkingen:

Een reactie posten