zaterdag 8 november 2014

Food review: Nestle Chai tea Latte ♡

Heei allemaal,

Ik was gisteren bij jumbo,
en ik stond bij de koffie en thee te kijken, omdat ik zin had in wat lekkers.
Ik kende al de Nestle zakjes latte met Vanille, Caramel en Hazelnoot.
En opeens zag ik dat ze ook een Chai Tea latte variant hadden.

Veel mensen zullen deze wel kennen van Starbucks,
en ik ging hem meteen uitproberen.





 
Wat is Chai Tea Latte?
Bij Starbucks staat het bekend als: “Spiced black tea blended with steamed milk''
De basis is zwarte thee, melk en water,
verder zijn er allerlei specerijen aan toegevoegd zoals: kardemom, kaneel, gember, steranijs, zwarte peper, kruidnagel, nootmuskaat, saffraan en venkel.
Het is dus een soort kruidige koffie, die erg winters smaakt vind ik.


De Chai Tea Latte van Nestle is super makkelijk te maken!
Het is een zakje met poeder, en daar hoeft alleen maar gekookt water bij. Ongeveer 140 ml.
Hoe minder water, hoe sterker je koffie.





 



De smaak is lekker, niet heel waterig, wat ik wel had verwacht.
Een lekkere kruidige smaak met een dikke schuimlaag.
O en, nog een pluspuntje, er zit weinig cafeïne in, de hoeveelheid is te vergelijken met groene thee.

Ik vind hem niet helemaal te vergelijken met die van Starbucks, maarja dat kan ook niet.

Over het algemeen vind ik hem dus erg lekker :)

Nestle Chai Tea Latte - 2,89 voor 8 zakjes.
Jumbo



2 opmerkingen:

  1. Ik heb de chai tea vanmiddag ook gekocht en was verrast! Echter onaangenaam. Wat een bocht! Het smaakt alsof je met de senseo een tweede of derde kopje koffie zet van een oud gebruikt padje. Ook erg zoet. Ik ben eerst mijn tanden gaan poetsen, brghh, wat een nare smaak! De rest van de zakjes gaat regelrecht in de ton. Zonde van het geld!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Vandaag gekocht bij de plus, 3 dozen voor €5,-
    Ik was aangenaam verrast, ga ik zeker in de toekomst blijven kopen.
    (mits in de aanbieding, want anders te duur!)

    BeantwoordenVerwijderen