woensdag 12 november 2014

Inner-beauty: zelfvertrouwen en zelfverzekerdheid ♡

Heey girls,

Ik maakte een tijdje geleden al een artikel over positief denken,
( http://blogbyisaa.blogspot.nl/2014/10/think-positive.html )
Ik wilden hier eigenlijk nog even op doorgaan, maar dan een ander onderwerpje.
Zelfvertrouwen, zelfverzekerdheid en  jezelf vergelijken met anderen.
                           

Ik vind het gewoon erg belangrijk om  ook aan dit soort onderwerpen aandacht te besteden op mijn blog, het gaat tenslotte over beauty mode en lifestyle,
Deze onderwerpen gaan dus over je inner-beauty.
Dat klinkt meteen heel zweverig, maar ze bedoelen er eigenlijk gewoon mee dat het ook belangrijk is om je van binnen goed te voelen.  (en dus ook een beetje over je lifestyle)
Dit word dus een keer in de zoveel tijd een vast artikel, over dat soort onderwerpen van pesten tot zelfverzekerdheid,  sport tot  rust in je hoofd met leren enzovoort.

okay, back to the point.

zelfvertrouwen, soms heb je het veel, en soms bijna geen.
De meeste meiden krijgen bijvoorbeeld veel zelfvertrouwen als ze kleding dragen waar ze zich heel goed in voelen, mooi in voelen.
Dat is ook niet zo gek, want als je je mooi voelt, ben je blij met jezelf en heb je dus op dat moment veel zelfvertrouwen.
Ben je een beetje te laat opgestaan bijvoorbeeld en heb je niet alle tijd gehad om je helemaal op te maken als dat je zou willen denk je vaak 'ik zie er niet zo goed uit vandaag' dan heb je dus minder zelfvertrouwen omdat je denkt dat je er niet goed uitziet.
Met nadruk op denkt!
Vergeet niet,
ja er zijn mensen met mooiere wimpers, mooiere kleding, een leuker vriendje of die ene mooie scooter..
Maar denk dan alsjeblieft gewoon even dat iedereen er mag zijn (als het om uiterlijk gaat), en dat iedereen zijn eigen dingen heeft.
Misschien heb je wel een moedervlek op je wang, dat vinden jongens vaak juist schattig..
Je moet gewoon overal proberen iets goeds in te zien.

Ook een ding wat je nooit moet vergeten is dat meiden die er super zelfverzekerd uitzien, ook echt wel een onzekerheid hebben!! stiekem misschien wel heel veel.
niemand is 100% zelfverzekerd!
En het leukste is, dat hoeft ook niet! het is alleen maar goed eigenlijk, want als we allemaal nergens onzeker over zouden zijn zou de wereld ook een beetje arrogant achtig zijn.

Mensen gaan snel vergelijken, 'zij heeft een een leuker baantje dan ik, zij heeft echt leukere laarsjes, en zij heeft veel betere cijfers, zij is veel beter in gym  enzovoort''
NEE! dit is echt het slechtste wat je kunt doen! Het is heel moeilijk om jezelf niet te vergelijken met een ander, maar hee
als we terug komen op mijn vorige inner-beauty post:  positief denken..
Kun je dit ook zien als een extra motivatie, om extra je best te gaan doen om net zulke goede cijfers te halen of om te gaan trainen om net zo goed te worden in gym.
Dit is erg moeilijk, je negatieve energie omzetten in een positieve boost en inspiratie, maar je kunt het leren, echtwaar!

het is sinds een tijd ook op social media te merken..
Ik vind dat social media zoals instagram dit soort dingen wel aansterkt..
Mensen worden gewoon onzeker als ze zien dat jij 56 likes hebt op een foto en een ander meisje bijvoorbeeld 6836, dat is niet heel prettig om te zien..
we doen het dus eigenlijk allemaal wel, als je 10 fotos hebt, waarom zou je er dan een minder mooiere opzetten als je nog een mooiere hebt, snap je..
maar dat is nou eenmaal de tijd van nu, daar kunnen (helaas) we niets aan veranderen.


Ik ben bijvoorbeeld best perfectionistisch, ik vergelijk mezelf (te) snel met anderen.
Het voelt dan echt heel raar, je voelt je gewoon heet somber, niet goed genoeg.
Dat is echt een naar gevoel!
Het beste is dus gewoon om het niet te doen.
Genoegen nemen met wat je zelf hebt.

Ik heb er bijvoorbeeld ook veel moeite mee.
niet perse met meiden met een beter figuur en mooiere kleding enzo, want ik ben gelukkig met mijn eigen stijl.
Maar wel met mijn blog!
Ik wilde in het begin altijd beter, altijd zoals anderen, en eigenlijk moet je dit dus niet willen..
Je moet andere blogs niet lezen op een manier van 'ik wil dit ook, die mooie lay out en post en de stijl'
natuurlijk moet je dat wel willen op een manier van jezelf verbeteren.

het is ook vaak het denken van iets,
Denk je dat mensen je kleding niet leuk vinden, denk je dat mensen je raar vinden..?
Juist! lees de zin nog eens.. denk.. precies.
Heb jij iemand dat ooit letterlijk horen zeggen? nee? er is dus geen reden om dat te denken.
en zelfs al hebben ze het gezegd, mensen die zulke dingen zeggen, zegge  die dingen vaak omdat ze zelf over datgene onzeker zijn, om zichzelf in een betere daglicht te zetten.

Het punt van dit lange verhaal is dus:
Als je doet wat je wil, wie je bent, en wat je leuk vind, voel je je vaak goed, omdat het is wat jij wil.
Daar word je zekerder van.
Doe dus gewoon waar jij gelukkig van word, ongeacht wat mensen dan van je kunnen gaan denken of denken.
your life, you have to be happy with your choises!

Het is echt oke om onzeker of minder zelfverzekerd te zijn!, zolang dit maar niet te erg word en bijvoorbeeld ten kosten gaat van dingen.
Als je er echt elke dag mee bezig bent, en alles erdoor beïnvloed word, is het misschien fijn om met iemand te praten

Ik hoop dat jullie je niet hebben verveeld aan dit lange verhaal,
het sprong van de hak op de tak, iknow haha maar ik hoop dat jullie er iets van hebben geleerd, en misschien als je je onzeker voelt, er iets aan hebt gehad.
En dat jullie inner-beauty artikelen leuk vinden!
(ik zal dit niet te vaak doen, ik kan me namelijk voorstellen dat sommige mensen dit helemaal niks vinden en gewoon willen lezen over beauty bijvoorbeeld.)

'' confidence isn't walking into a room with your nose in the air and thinking you are better than everyone else,  it is walking into a room and  not having to compare yourself to anyone else''







 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten