vrijdag 20 februari 2015

Challenge | complimentjes geven ♡

Heeiheei,

Oke, denk eens even na.. Hoelang is het geleden dat je iemand een complimentje hebt gegeven?
Een dag, een uur, een paar dagen, een paar minuten?  We geven met z'n allen soms te weinig complimenten.
Je kent het vast wel, je ziet iemand en denkt 'goh wat heeft zij een leuke tas' of 'wow haar haar zit echt leuk vandaag' en dat je daar dan verder niets van zegt.
Terwijl je het zelf ook echt heel leuk vind om zoiets te horen.




Ik probeer dat altijd wel, maar soms doe je het gewoon niet.
Ook is het soms best eng om complimentjes te geven aan mensen op straat, dat vind ik ook!
Maar ik vind een complimentje van een vreemde echt heel leuk!
Laatst liep ik op straat en kwam er een jongen naar me toe en zij 'die jurk staat je echt heel goed' ( zonder gekke bij bedoelingen ) dat is echt zo leuk!
ik bedoel, zeg nou zelf, hoe leuk is het om na een half uur voor de kast te hebben gestaan zoiets te horen.

Het hoeft niet perse over uiterlijk te zijn, maar ook op school of op je werk kun je vaak een complimentje maken over dingen 'wat leg je dat goed uit 'of 'wat ben je hier goed in'
Het is dan fijn om waardering te krijgen.

Wat ik eigenlijk wil zeggen is; we denken het vaak maar zeggen het te weinig.
Commentaar is snel gegeven, maar waarom een compliment niet?
Daarom is het leuk om met jezelf een challenge aan te gaan.
Je voelt je er zelf echt supergoed door en degene die je het complimentje geeft ook!
Waarom niet dus?
Dus begin snel en geef je moeder een complimentje over het eten, je vriendin over haar leuke kleding en je vriendje over dat hij zo lief voor je is.
Je vind altijd wel iets waarover een compliment gemaakt mag worden

Be the change you want to see in the world

Liefs,
Isa

1 opmerking: