zondag 30 augustus 2015

Inner Beauty | Meer zelfvertrouwen op school ♡




Het zal vast wel zijn opgevallen dat de laatste week mijn blog in het teken staat van back to school..
Misschien zit je in een nieuwe klas, een hele nieuwe school, of gewoon voor het eerst naar de middelbare school.. Zelfvertrouwen zou wel fijn zijn toch?
Je kunt het gewoon leren!
Met een paar simpele dingetjes kun je het nieuwe schooljaar zelfverzekerd beginnen!
allereerst heb ik al eens een inner beauty artikel geschreven over zelfvertrouwen in het algemeen:
http://blogbyisaa.blogspot.nl/2014/11/inner-beauty-zelfvertrouwen-en.html

Begin de dag positief
Als je al opstaat met een negatieve gedachte gaat de dag zeker geen pretje worden, niet op je eerste dag, maar eigenlijk altijd.
Denk dus niet ' pff ik heb echt geen zin, waarschijnlijk zit ik alleen ,. enz)
Zoek iets positiefs om aan te denken
'''o wat fijn weer ritme in mijn leven na de vakantie.. ik heb zin om nieuwe mensen te leren kennen.. enz)
Ookal vind je het heel eng.. als je je zelfvertrouwen eerst faked, word het vanzelf echt.
Je instelling bepaalt een hoop.

Denk ik het nu
Ben je vroeger gepest, heb je vorig jaar een rot jaar gehad of ben je blijven zitten? supervervelend natuurlijk!
Maar geeft het een kans
onthoud: nieuwe ronde nieuwe kansen!

Ben niet te streng voor jezelf!
Iedereen maakt fouten, iedereen is gespannen.. je mag best even in een dipje zitten, maar zorg dat je daarna gelijk weer de positieve dingen kan gaan zien.

Verbeter je houding
Je houding zegt veel over je persoonlijkheid, vaak kun je zien dat een persoon onzeker is
Of wat ik bijvoorbeeld wel eens heb gehad is dat ik een arrogante uitstraling heb..
Als je zoiets weet van jezelf kan je hieraan werken.
Als je een gesprek met iemand hebt let er dan op dat je een open houding hebt, geen gesloten armen, kijk mensen aan, dit zal echt helpen!
zo kom je geïnteresseerd en verzekerd over, ookal ben je dat misschien helemaal niet, sstt.

Stel je open
Als je bijvoorbeeld alleen zit, en er loopt iemand lang, glimlach een keer en de kans is heel groot dat de persoon naast je komt zitten, begin een gesprek.. hoe doodeng het ook is, zo zien mensen dat je graag vrienden wil maken of gewoon een gezellig praatje. zo voorkom je pauzes alleen.

En de laatste is vast logisch
Be yourself!
Heb je eindelijk vrienden gemaakt.. blijken deze personen je aardig te vinden als iemand die je niet echt kent.
Of als je hebt gelogen over je kamer ofzo en deze mensen komen bij je thuis..
Leugens komen altijd uit en dan zullen je vrienden zich bedrogen voelen.. en gelijk hebben ze..
En word je er nou gelukkiger van?
Vaak zien mensen ook dat je je anders voordoet,

Dus de grootste tip van dit hele verhaal is eigenlijk; Ben jezelf en stel je open dan komt alles goed!!

Ik wens de mensen die voor het eerst naar de middelbare gaan of het heel spannend vinden om naar een nieuwe klas te gaan veel succes!!

Liefs,
Isa

1 opmerking:

  1. Hee! Ik heb je genomineerd voor de Liebster award op lifebymichellee.wordpress.com xxx

    BeantwoordenVerwijderen