woensdag 21 januari 2015

Inner beauty: rust in je hoofd ♡

Heei allemaal,

Het is weer tijd voor een artikel over inner beauty,
Als je niet weet wat ik hiermee bedoel moet misschien even mijn andere inner beauty artikelen teruglezen:)

Deze gaat zoals je aan de titel al had kunnen zien over rust in je hoofd.
Als er iemand is die hier moeite mee heeft ben ik het wel!
Ik ben wereldkampioen stressen en piekeren, daarom juist vind ik het zelf erg interessant om hierover te leren.

 
Je hebt natuurlijk veel oorzaken waardoor je een onrustig gevoel in je hoofd kan hebben zoals werk en school stress, problemen met mensen, of gewoon een (misschien iets té) druk leven.

als je niet rustig bent in je hoofd weten we allemaal dat er iets achter zit, dat heeft altijd een reden, soms is het echt een duidelijke reden, en soms kun je er niet meteen je vinger op leggen waarom je je zo voelt, het is dus goed om  te beginnen met ontdekken waarom je dan zo onrustig bent daarboven.
We weten namelijk allemaal dat het echt vervelend is en ook voor anderen.
Als je weet waar het aan ligt kun je er sneller wat aan doen.
als de oorzaak stress is bijvoorbeeld, een werkstuk dat je uitgesteld hebt of iets wat af moet, kun je er dus snel wat aan gaan doen.

Ga iets doen waar je rustig van word, Iedereen heeft wel iets, ik word bijvoorbeeld rustig van bloggen en opruimen (en daar heb je nog dubbel plezier van ook haha) ga bijvoorbeeld sporten, hardlopen op gewoon een lekker stukje wandelen met je hond. verzet je gedachten, zorg voor afleiding.
Daarna ben je weer fris en heb je weer nieuwe energie voor iets.

Als het iets is wat niet zo zeer om school of werk gaat maar om personen bijvoorbeeld je vriend, je ouders of je vrienden, Is het fijn om dingen van je af te schrijven.
Dat klinkt heel cliché, maar ik vind het erg fijn!
Ook is het fijn om met iemand te praten.
Als je bijvoorbeeld ruzie hebt is het fijn om te weten hoe anderen mensen er tegenaan kijken.
let hiermee wel een beetje op natuurlijk dat je het niet nog erger kan maken.
Maar dit helpt bijvoorbeeld wel als je altijd denkt dat dingen jou schuld zijn.

Als je drukte in je hoofd komt doordat je gewoon zoveel te doen hebt is het fijn om echt even je agenda erbij te pakken en groot op te schrijven 'me time!!' gun jezelf tijd voor jezelf!
En dwing jezelf dan echt om even aan niets te denken, als je dit moeilijk lukt kun je bijvoorbeeld een boek lezen.

Een ding wat bij mij ook altijd helpt is lekker in bad, ik doe dit niet vaak dus dat is voor mij echt een onstpan moment,
En als je echt een enorme piekeraar bent zoals ik, iets wat bij ook helpt zijn kalmeringspilletjes van A vogel, Daar zitten kalmerende kruiden in.
(dit is niet in zomaar een stress gevalletje, maar bij constante stress, als je dit wil is het wel verstandig om dit even met iemand te overleggen)


Ik hoop dit artikel zinvol was!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten