dinsdag 2 juni 2015

Tips om de laatste weken van het jaar door te komen ♡



We hebben het waarschijnlijk allemaal.. die vermoeidheid en gedemotiveerde gevoelens op het einde van het schooljaar. het is voor mij ( ik woon in het Zuiden ) nog ongeveer 6/7 weken en nog 5 tot de proefwerkweek.
Nog eventjes door dus.
Hier wat tips om het door te komen.


Dit doe ik altijd in het begin van het jaar heel netjes, dan zwakt het af en op het eind van het jaar ga ik het weer doen; vroeg naar bed en van te voren spullen klaarleggen.
Dit scheelt heel wat chagerijnige dagen!
Ook kan ik 's ochtends bijna een half uur langer blijven liggen als ik mijn tas al inpak en mijn kleding vast klaarleg.
Verder is alles natuurlijk een stuk minder erg als je veel energie hebt.

Meestal is het einde van het jaar het drukst, ookal lijkt het tegenstrijdig; leer niet teveel.
Ga veel sporten tussendoor of neem pauzes, anders kun je je niet lang concentreren.

Plannen! ik ben altijd al een plan-freak maar het werk serieus heel goed!
Als je alles netjes op papier hebt staan wat je voor wanneer moet doen en je legt er een markeerstift bij om te markeren wat je afhebt krijg je een heel overzichtelijke planning. Zo hoef je dat niet allemaal in je hoofd te doen. Voor mij scheelt dit heel veel stress.

Denk nog niet te veel aan de vakantie, ga ook niet elke dag kijken hoeveel dagen je nog moet.. dit werkt alleen maar op je zenuwen. ik kijk dat bijna nooit en de weken vliegen voorbij!!
Het gaat gewoon vanzelf als je je er niet op focust.

Dit was even een kort artikeltje, gebaseerd op mijn gevoel nu. ik heb het ontzettend druk.

Hou vol allemaal, nog even ;)

Liefs,
Isa

Geen opmerkingen:

Een reactie posten